NL | EN

Robin Drexler


"-Some people think football is a matter of life and death. I don't like that attitude. I can assure them it is much more serious than that.-"
Bill Shankly.

A little girl dreaming of playing football in a stadium under the watching eyes of thousands of people. Being the hero of the evening, and hopefully more. The little girl would later choose to go to art school, but she simply could not forget about the sport. What would have happened if she would have chosen differently? In my work I assume the life of the hero that I could have become. I do this looking through the eyes of the little girl. This gives my work an unreal feeling. While all my works are individual work, they all contribute to an overall story. 

Robin Drexler questions what it means to receive the status of hero in this day and age. Who is a hero? What does it mean to be placed on a pedestal? With these questions in mind she makes videos and ceramic and wooden sculptures. These are all standalone works that contribute to one bigger story. In her videos she shows her alter ego, Robina, who represents her hero. This hero came forth out of a long lost children’s dream to become a professional football player and portraits her in an ideal image of this athlete.

In one of her video’s the camera turns around the hero; Robina, in a delayed, but fluent movement, which creates a cinematic hero status in a dramatic sense.

-"Sommige mensen vinden dat voetbal een zaak van leven of dood is, Ik ben erg teleurgesteld in hun houding. Ik kan je verzekeren dat het nog veel belangrijker is dan dat.-"
Bill Shankly.

Robin Drexler bevraagt wat het in de hedendaagse tijd betekent om de stempel held te krijgen. Wie is een held? Wat betekent het om op een voetstuk geplaatst te worden? Deze vragen werkt ze uit in films en sculpturen van keramiek en hout. Hiermee worden losse werken gemaakt die uiteindelijk één groot verhaal vertellen. In haar films zien we haar alter ego, [vul hier naam in], die haar held vertegenwoordigd. Deze held is voortgekomen uit een verloren kinderdroom om profvoetballer te worden en portretteert haar in dit ideaalbeeld van een profvoetballer.

Voor de finals heeft Drexler een ruimtevullende installatie gemaakt, waarin onder andere een film is te zien. In de film zien we het alter ego. De camera draait in een vertraagde, vloeiende beweging om haar heen, dat creëert op dramatische wijze een cinematografische heldenstatus.




Information


Robin Drexler
1990, Arnhem.
Instagram: @Robindrexler17